پینه دستان

پینه دستان


 به نقل از ایلناچکیده: به دلیل شکاف عمیقی که به دلیل افزایش نامتناسب مزد و تورم به وجود آمده است، اعمال رقم واقعی تورم در دستمزد برای یکسال نمی‌تواند جبران کننده عقب‌ماندگی فاصله‌ای که در سال‌های گذشته به تدریج ایجاد شده است باشد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس معتقد است که حتی اگر مزد کارگران بر اساس نرخ واقعی تورم افزایش یابد باز هم درآمد کارگران پاسخگوی هزینه‌های زندگی‌شان نیست.

«مهرزاد مویدی» در توضیح این ادعا به خبرنگار ایلنا گفت: به دلیل شکاف عمیقی که به دلیل افزایش نامتناسب مزد و تورم به وجود آمده است، اعمال رقم واقعی تورم در دستمزد برای یکسال نمی‌تواند جبران کننده عقب‌ماندگی فاصله‌ای که در سال‌های گذشته به تدریج ایجاد شده است باشد.

این مقام کارگری پیشنهاد داد که برای جبران بخشی از این فاصله، حقوق ـ و نه دستمزد ـ کارگران برای سال ۹۳ به اندازه حقوق جانبی کارمندان افزایش یابد.

به باور رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در حالی که با شرایط اقتصادی کنونی دریافتی یک کارگر باسابقه ۲۰ سال کار، حتی به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد، یک کارمند باسابقه دولت تنها معادل مزد ثابت خود مزایای جانبی دریافت می‌کنند.

مویدی خواستار آن شد تا شورای عالی کار با توجه به درآمد کارمندان نسبت به افزایش حداقل مزد سال ۹۳ و تعیین سایر سطوح مزدی اقدام کند.

پایان پیام
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: احسان سهرابی ׀ تاریخ: شنبه 22 / 11 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , www.pinehdast.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com